WYKORZYSTANIE ANKIETERA
w celu przeprowadzenie głosowań on-line przez jednostki Politechniki Opolskiej
aktualizacja 28/01/2021
I. Informacje podstawowe
- Zgłoszenie potrzeby wykorzystania Ankietera powinno być wysłane minimum 7 dni przed terminem pierwszego wykorzystania Ankietera.
- W celu wykorzystania Ankietera (moduł USOS) do przeprowadzenia głosowań on-line, należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. następujące informacje:
- cel pierwszego spotkania, na którym Ankieter będzie wykorzystany;
- dane opiekuna/opiekunów (imię, nazwisko, adres e-mail) odpowiedzialnego za przygotowanie głosowania;
- w przypadku komisji skrutacyjnej, należy dostarczyć listę jej członków (imię, nazwisko, adres e-mail) w celu ustawienia im praw do podglądu wyników głosowania;
- Na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. należy przesłać (temat listu: Ankieter - grupa docelowa) elektorniczny arkusz zawierający dane osób uprawnionych do głosowania, który zawiera trzy kolumny:
- pracownicy: IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.),
- studenci, doktoranci: IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.),
- doktoranci: IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
- Na prośbę opiekuna na podstawie dostarczonych danych zostaną stworzone dwa odrębne szablony dla głosownia jawnego i tajnego. Wewnątrz nich należy umieszczać odpowiednie elementy, które będą podlegać głosowaniu.
- Na prośbę opiekuna tworzona jest również ankieta „Lista obecności”, z której można skorzystać podczas organizowanych spotkań.
- Opiekunowie mogą tworzyć kolejne ankiety.
- Dostęp techniczny (edycja, testowanie, opcje publikacji) będzie miał do nich opiekun, który decyduje o treści głosowania; osobach, które będą brać udział w głosowaniu oraz ustala parametry głosowania.
- Lista "Grupa docelowa USOS", czyli listę osób mogących głosować, zostanie utworzona przez pracownika UOI w systemie USOS. Lista ta musi być połączona z głosowaniem/głosowaniami przez opiekuna.
- Opiekun powinien sprawdzić, czy grupa docelowa zgadza się z dostarczoną do UOI listą głosujących (opcja „pokaż” obok liczby respondentów). Jest to ważne, ponieważ lista taka jest tworzona na podstawie zapytania do bazy danych USOS.
- Opiekun może dodawać/usuwać członków komisji skrutacyjnej (tzw. obserwator). W przypadku, gdy jakiś osob nie ma na liście do wyboru, to należy wysłac prośbę do UOI o ich dodanie. Należy podać takie same dane jak w przypadku grupy docelowej.
- Wszystkie osoby (opiekunowie, członkowie komisji skrutacyjnej, głosujący), które mają używać Ankietera powinny mieć dostęp do systemu USOSweb i móc się do niego zalogować.
- Ze stworzonych ankiet można korzystać wielokrotnie podczas kolejnych spotkań, jedynie edytując jej zawartość, wymaga to jednak wcześniejszego zgłoszenia do UOI. Należy jednak pamiętać, że każda publikacja kasuje wcześniejsze wyniki, a tym samym wszystkie dane zostaną utracone. Należy więc przed kolejnym wykorzystaniem (publikacją) pobrać pliki z wynikami głosowań.
- Ze względów technicznych ankiety, które nie zostały zgłoszone do pozostawienia, mogą być kasowane przez UOI po 14 dniach od daty ich wykorzystania (spotkania).
II. Obsługa
- Ankieter znajduje się pod adresem: https://ankieter.po.edu.pl.
- Logowanie do niego odbywa się na podstawie tych samych danych co do systemu USOSweb.
- Po zalogowaniu widoczna jest zakładka "ANKIETY", która zawiera listę aktualnych ankiety - głosownia, które trwają.
- Opiekun dodatkowo widzi zakładkę "ADMINISTRACJA", w której można określić wspomniane wcześniej parametry ankiety.
III. Komisja skrutacyjna
- W celu poznania wyników poszczególnych głosowań, członkom komisji skrutacyjnej nadaną zostaną prawa "Obserwatora", czyli osoby, która może pobrać wyniki ankiety oraz przeglądać jej statystyki i listę respondentów (głosujących).
- Po zalogowaniu się do aplikacji należy wejść do zakładki "ZARZĄDZANIE".
- Widoczna jest tu lista głosowań z podziałem na tajne i jawne - odpowiada to poszczególnym typom zastosowanych głosowaniom.
- W celu poznania wyników głosowania należy kliknąć w nazwę głosowania.
- Widoczne będą tu trzy zakładki: "Informacje", "Respondenci" (informacja kto mógł głosować) oraz "Wyniki", które dzielą się na "Pobieranie" i "Zestawienie".
- Jeżeli wyniki nie muszą być pobierane w wersji CSV, to wystarczy skorzystać z zakładki "Zestawienie", gdzie po zakończeniu głosowania będzie widoczne jego podsumowanie.
IV. Pomoc
- Pełna dokumentacja znajduje się pod adresem: https://ankieter.po.edu.pl/help, który jest zawsze widoczny z poziomu Ankietera (zakładka POMOC).
- Ankieter praktycznie – prezentacja.
- W razie pytań i/lub problemów technicznych należy pisać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..